به نام کشته شدگان صبرا و شتیلا

به نام کشته شدگان صبرا و شتیلا

فرح نوتاش                 جبهۀ جهانی ضد امپریالیست         قدرت زنان          وین  16.10.2023

 

نتان یاهو خطاب به ایران و حزب‌الله: ما را امتحان نکنید چرا که بهایی سنگین پرداخت خواهید کرد

بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه در پارلمان اسرائیل خطاب به جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان گفت: «ما را در شمال امتحان نکنید؛ زیرا بهایی که پرداخت خواهید کرد، سنگین خواهد بود، مراقب باشید.» نتانیاهو همچنین گفت که درگیری به اسرائیل تحمیل شده ،

و هدف اکنون «پیروزی کوبنده» برابر حماس است.

ساعت 16.15 –   16  10 2023

ايران

در 4 نوامبر 2022 نتان یاهو برای چندمین بار به نخست وزیری اسرائیل انتخاب شد. او از 1996 تا بحال تقریبا بطور دائم این مقام را اهراز کرده است. او نیز چون پینوشه تحصیل کرده آمریکاست. با این تفاوت که پینوشه با کودتایی کشور شیلی را زیر سلطه خود گرفت و نتان یاهو همواره توسط مردم اسرائیل به نخست وزیری انتخاب شده است. و تا کنون هرگز در جایی نیامده که او با دست بردن در صندوق آراء و تقلب به این منصب رسیده باشد. 

پیشینه نتانیاهو برای همه مردم گرد آمده از اطراف و اکناف جهان به اسرائیل، روشن بوده و افکار او مبنی بر ایجاد اسرائیل بزرگ بر همهگان روشن است. اسرائیل بزرگ، به از فرات تا نیل گفته می شود که سمبل آن دو نوار آبی در بالا و پائین پرچم اسرائیل و بر قسمت سفید وسط، سمبل سرزمین های بین فرات ونیل ، ستارۀ داوود نقش بسته است. نتان یاهو از حزب لیکود بوده و اکنون رهبر آن است. این حزب از نژاد پرست ترین و راست ترین احزاب صهیونیستی فاشیستی اسرائیل است که با تروریسم کار خود را شروع کرده است. این مردم گرد آمده از سراسر جهان در اسرائیل هستند که نتان یاهو را انتخاب می کنند. و نتان یاهو، با راندن و کشتن مردم فلسطین از خانه و مزارعشان با سرعت شهرک های اسرائیلی را می سازد. 

نتان یاهو بی توجه به توافقنامه های سازمان ملل، از هر طرف به سرزمین های فلسطینی یورش برده و در مقابل مقاومت، آنانرا کشته و در همان محل با بلدوزر آنان را زیر آواری از خاک دفن می کند. یا به اعماق فقر خانمان سوزمی راند و به شهروندان درجه دو اسرائیلی تبدیلشان می کند. و یا در زندان های مخوف، جوانی آنان را می گیرد. 

نقشه کشوری فلسطین، که اکنون تبدیل به نقشه اسرائیل شده است به دلیل عدم احترام نتان یاهو به توافقنامه های سازمان ملل شکل گرفته است. 

باز گشت به مرز های 1967 و ایجاد دو دولت از توافقنامه های سازمان ملل است. ولی نتان یاهو یکسره می کوبد و راه اسرائیل بزرگ را باز می کند. در این دورۀ جدید نخست وزیری، او با شدت بیشتری، سرزمین های فلسطین در کرانۀ غربی را غصب کرده است. 

و رسانه های غرب که همه صهیونیستی هستند، فریاد فلسطینی ها را بگوش جهانیان نرسانده و نمی رسانند. 

 بی بی سی: “گروه‌های حقوق بشری مدت‌هاست که می‌گویند خشونت علیه غیرنظامیان فلسطینی در جوی شکل می‌گیرد که کسی خشونت شهرک‌نشینان را در مناطق اشغالی کرانه غربی محکوم نمی‌کند، به ویژه در بعضی از ایدئولوژیک‌ترین شهرک‌ها در منطقه حول حواره و نابلس.

می‌گویند این وضعیت اکنون به خاطر عناصر قدرتمند راست افراطی در دولت جدید اسرائیل که حامی گسترش شهرک‌ها هستند تقویت شده است.

پلیس اسرائیل مرتب می‌گوید که درباره این پرونده‌ها تحقیق می‌کند ولی پویشگران می‌گویند این‌ها فقط نمایشی است و برای تطهیر خودشان است.

در کنار موج جست‌وجوهای نظامی و حملات برای دستگیری فلسطینی‌ها در شهرها و افزایش تعداد حملات مسلحانه فلسطینی‌ها علیه اسرائیلی‌ها، نگرانی‌های فراوانی از بابت رفتن به سوی خشونت غیرقابل کنترل وجود دارد.

روز به روز بیشتر احساس می‌شود که گویا اوضاع به نقطه اوجی نزدیک می‌شود، به ویژه در بحبوحه نشانه‌هایی دال بر این‌که، به رغم تلاش‌هایی به رهبری آمریکایی‌ها برای کمک، مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطینی قادر نیستند کنترل امنیتی محدود خود بر شهرهای کلیدی را دوباره به دست گیرند.”

https://www.bbc.com/persian/world-features-64809297 ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ – ۱ مارس ۲۰۲۳

در محکومیت کشتار 3500 نفر فلسطینی در اردوگاه های صبرا و شتیلا  در 16 تا 18 سپتامبر 1982  به رهبری ایل شارون ، رای بالغ بر 90 کشور غربی در  سازمان ملل، ممتنع بود ! 

و لی در محکومیت حملات حماس در 7 اکتبر 2023 به اسرائیل، غرب یکسره در دفاع از اسرائیل برآمده است! 

و دلایل این حملات همچنان نادیده و ناگفته مانده است. این حمله در دفاع از مردم کرانه غربی است.

غیر از اجرای توافقنامه های سازمان ملل و یا جنگ، مگر گزینه دیگری نیز هست؟ همه جنگ را محکوم می کنند! ولی هیچکس عدم اجرای توافقنامه ها را محکوم نمی کند! مگر نه این که عدم اجرای توافقنامه ها ، به جنگ ختم خواهد شد؟ مگر نه این که راندن ، کشتن، به زندان افکندن و به اعماق فقر راندن فلسطینیان نیز جنایتی ممتد از 75 سال پیش تا کنون بوده است؟ وقتی نتان یاهو می گوید که ما با حیوانات در جنگیم! معتقد است که باید دو میلیون مردم غزه را از گرسنگی بکشد. وقتی نتان یاهو می گوید  درگیری به اسرائیل تحمیل شده، و هدف اکنون «پیروزی کوبنده» برابر حماس است.

منظور او این است که تجاوز و غصب اموال فلسطینیان حق اوست ، و دفاع آنان از خود، تحمیل درگیری است. و حال پیروزی کوبنده در برابر حماس را هدف می شناسد! مگر قبلا هدف چیز دیگری بوده؟ 

به راستی این مردمی که به نتان یاهو رای می دهند، چه نوع مردمانی هستند، که خوشبختی خود را در بدبختی دیگران می جویند؟ 

بسیاری از جهودان ( یهودی به عربی)، منجمله جهودان آلمانی، با شکایت از عقب ماندگی این رای دهندگان که اکثرا از جهودان ایرانی هستند، به ممالک خود برگشته اند. آنان از این مردمی که مدام به نتان یاهو رای می دهند بیزارند و آنان را احمق و عقب مانده می دانند. هواداران نتان یاهو، آنان را به راسیست بودن متهم می کنند. و حال آنکه لازمه دادن رای به نتان یاهو راسیست بودن است. این مردم گزینه های دیگری نیز برای انتخاب دارند، ولی نتان یاهوی راسیست را ترجیح می دهند!

هفته گذشته وزیر جنگ اسرائیل نیز رسما اعلام کرد: ما در جنگ با حیوانات هستیم. از این رو، حمایت از اسرائیل، به وضوح طرز تفکر حامیان اسرائیل را آشکار می کند!

از جنگ جهانی دوم و دسترسی آمریکا به بمب اتم، تغییرات در نقشه جغرافیایی ممالک جهان، توسط آمریکای جهانخوار طراحی می شود. و نتان یاهو مجری این برنامه در فلسطین است. 

در این شرایط ،وقتی مردم معترض در جهان، رای دهندگان را مورد باز خواست قرار می دهند، و برخی از سیاستمداران غربی آنان را به جهودستیزی( یهودی به عربی) محکوم می کنند، 

در واقع آن سیاستمداران نه به خاطر دفاع از جهودان اسراییل، (که خود فرزندان نازی ها هستند)، 

 بلکه به لحاظ فرصت طلبی و گرفتن اعتبار و امتیاز برای آینده سیاسی خود، این اظهار نظرها را مطرح می کنند. 

امروز دیگر آزادی فلسطین فقط مربوط به فلسطینیان و اعراب نمی شود. 

آزادی فلسطین، نماد آزادی انسان از یوغ صهیونیسم و امپریالیسم بوده و شرکت همگان را در این آزادی طلب می کند.

زنده باد همبستگی جهانی در آزاد سازی فلسطین

زنده باد آزادی مردم فلسطین در انتخاب دولت غیر مذهبی آینده

 

www.farah-notash.com

Women’s Power

Comments are closed.